Velkommen

Velkommen til hjemmesiden tilhørende Lægerne i Bjert.

Oprettelse til selvbetjening:

Når du er oprettet som bruger kan du bestille tider, forny recepter på fast medicin (undtagen vanedannende og stærk smertestillende medicin), stille spørgsmål til læge eller personale via e-mail konsultation og i øvrigt orientere dig om forhold vedrørende lægehuset.

Du opretter dig som bruger via selvbetjeningsknappen. Du skal bruge dit Cpr-nummer og selv lave et password. Hvis du skulle komme til at glemme dit password, kan du ringe til vor sekretær, som kan “nulstille” din adgangskode.

Attester: Via hjemmesiden kan bestilles tid til kørekortattest. Tidsbestilling til øvrige attester skal foregå efter telefonisk aftale, da der er stor forskel på tidsforbruget til de forskellige attester. Til kørekortattest skal medbringes fotografi. Der skal laves synsprøve uden briller/linser, så du skal være forberedt på at linserne skal ud, hvis du bruger kontaktlinser.

Ved tidsbestilling skal den person, der skal bruge tiden være oprettet som bruger. Det vil sige, at børn skal være oprettede som brugere ved bestilling af tid til børnevaccination og børneundersøgelse.

Vaccinationsprogrammer for Børn, HPV mv. udføres af sygeplejersken i klinikken.

Rejsevaccination, rådgivning og planlægning af vaccinationsprogram udføres i øjeblikket ikke i klinikken, vi henviser til hjemmesiden sikkerrejse.dk hvor du kan komme i kontakt med vaccinations klinkker landet over.

Vedrørende UTH, patientklager og patientforsikringen:

  • Denne patientvejledning kan sendes som e-mail til patienten, som dermed får mulighed for at anvende links.
  • Vejledningen kan også printes til patienten.
  • Man kan også kopiere linket til denne side, som man kan skrive på sin hjemmeside.

Utilsigtet hændelse:

  • Som patient eller pårørende til en patient kan man rapportere om utilsigtede hændelser, der er sket på sygehuse, på plejehjem, i hjemmeplejen, hos den praktiserende læge eller alle andre steder i sundhedsvæsenet.
  • Vær opmærksom på at rapporten bliver gennemgået med henblik på at finde ud af, hvad der er sket, hvordan det kunne ske, og hvordan en lignende hændelse kan forebygges. Man får ikke svar tilbage på, hvad der er sket af ændringer ud fra netop ens rapport.
  • At en rapport om utilsigtede hændelser ikke er det samme som en klage.

Patientklage:

Patienterstatningen:

  • At hvis du er kommet til skade som følge af behandling eller undersøgelse og ønsker erstatning, så skal du henvende dig til Patienterstatningen.

Patientvejledere:

  • Får du brug for hjælp til uddybning af forskellen mellem de forskellige former for rapportering/anmeldelse, kan du kontakte patientvejlederne i regionen.
Kilde:

https://www.sundhed.dk/borger/behandling-og-rettigheder/patientvejledning/
http://www.patientombuddet.dk/da/Klage-_og_sagstyper/Patientklager.aspx
http://patienterstatningen.dk